
|
WYCIECZKA
SZKOLNA
Wadowice + Dinozatorland
Polska, Wadowice
przygotowano dla grupy 46 dzieci + 4 os. opieki
gratis
WYCIECZKA I DNIOWA – WADOWICE
+ DINOZATORLAND
Przygotowano dla grupy 46 dzieci + 4 osoby opieki gratis
W cenę wliczono:
- Zwiedzanie z przewodnikiem Wadowic,
- Ofiarę za zwidzanie Domu Karola Wojtyły i Bazyliki w Wadowicach,
- „Posiadówkę” przy Papieskich kremówkach,
- Zwiedzanie z przewodnikiem DinoZatorLandu,
- Bilet wstępu do Parku, przejazd mini pociągiem (dla dzieci do lat 12),
przejazd mini karuzelą (do lat 10), wykopy paleontologiczne dla dzieci,
plac zabay przy karczmie Riverpark (do lat 12),
- Zajęcia edukacyjno – plastyczne,
- Opiekę pilota,
- Ciepły posiłek + napój,
- Transport z Krakowa do Zatoru i z powrotem,
- Opłaty parkingowe.
Opcje fakultatywne dodatkowo płatne:
- Ruady – 20,00 zł/8 minut,
- Karuzele – 5,00-8,00 zł,
W cenę wycieczki nie wliczono:
- Świadczeń nie wymienionych w ofercie.
PROGRAM
- Spotkanie z pilotem w Krakowie,
- Przejazd do Wadowic – zwiedzanie z przewodnikiem Miasta Karola Wojtyły
(Dom Karola Wojtyły, Bazyliki w Wadowicach, spacer po mieście połączony
z pogadanką o historii Jana Pawła II),
- Czas wolny na zakup pamiątek + posiadówka przy kremówkach,
- Przejazd do Zatoru,
- Zwiedzanie z przewodnikiem DinoZatorLandii,
- Czas wolny,
- Zajęcia edukacyjno – plastyczne prowadzone przez lektorów – Prosimy o
wybór tematu w dniu rezerwacji,
- Zakończenie wycieczki w godzinach popołudniowych,
- Powrót do Krakowa.
Koszt od osoby:
- 89,00 zł/osoba - przy grupie
46 dzieci + 4 opiekunów bezpłatnie
MENU w cenie:
1. Frytki + napój,
2. Zapiekanka + napój,
3. Dinoburger + napój,
4. Kiełbaska z grilla + napój.
Dodatkowo płatne:
1. Dinocheesburger + napój,
2. Biała kiełbaska z grilla + napój,
3. Słodycze,
4. Popcorn,
5. Zimne napoje,
6. Lody,
7. Gorące napoje.
LEKCJA 1
DINOZAURY – PREHISTORYCZNE STWORY
Są to jedne z najbardziej fascynujących i zagadkowych zwierząt, jakie
kiedykolwiek żyły na świecie, choć było to wiele milionów lat temu.
Dinozaur w języku greckim znaczy „straszny jaszczur”. W okół znalezisk
szczątków tychże gadów, rodziły się zawsze pytania, które przez długie
lata pozostawały bez odpowiedzi. W XIX wieku, gdy wiedza naukowa była
już na tyle rozwinięta, naukowcy zaczęli poznawać historię powstania
tychże intrygujących zwierząt. W ten oto sposób narodziła się nauka
zajmująca się badaniem historii życia na Ziemi – paleontologia. Wiedza,
którą posiadamy na temat dinozaurów pochodzi ze skamieniałości.
Paleontolog badając zaklęte w skałach szczątki martwych zwierząt i
roślin, próbuje dociec w jakim okresie i jak żyły pradawne zwierzęta,
takie jak dinozaury. Nazwę dla określenia dinozaurów wymyślił w 1842
roku brytyjski lekarz i poszukiwacz Richard Owen. Dinozaury panowały na
Ziemi przez ponad 150 milionów lat, a było to w erze mezozoicznej ,
zwanej „erą gadów”. Zwierzęta te zdominowały wówczas życie na Ziemi.
SCENARIUSZ LEKCJI:
Temat: Dinozaury olbrzymy z przeszłości. Zajęcia dostosowane są do
różnych grup wiekowych.
Plan:
1.Skamieniałości – dowody istnienia.
2.Paleontolog – odkrywca dinozaurów.
3.Etiologia pojęcia dinozaur – gad.
4.Epoka dinozaurów – geologiczny podział czasu.
5.Prawdopodobne przyczyny wymarcia dinozaurów.
6.Podział, budowa i niektórzy przedstawiciele dinozaurów.
7.Zajęcia plastyczne z modelami dinozaurów.
Cele:
1. Uczeń zna pojęcie skamieniałości.
2. Uczeń wie na czym polega praca paleontologa.
3. Rozumie pojęcie dinozaur.
4. Rozumie na czym polega geologiczny podział czasu.
5. Potrafi wymienić prawdopodobne przyczyny wymarcia dinozaurów.
6. Wie czym różniły się między sobą dinozaury.
7. Potrafi wymienić niektóre nazwy i informacje o poznanych dinozaurach.
8. Uczeń rozwija swoją wyobraźnię poprzez twórczą ekspresję.
Przebieg lekcji:
Prowadzący wprowadza uczniów w
tematykę, związaną z życiem pradawnych zwierząt dinozaurów. Objaśnia, co
to są skamieniałości i na czym polega praca paleontologa. Wyjaśnia na
czym polega geologiczny podział czasu i umiejscawia w nim czas, w którym
żyły dinozaury. Przedstawia prawdopodobne przyczyny wymarcia dinozaurów.
Opowiada o tym jak żyły, czym się różniły i jak wyglądały dinozaury.
Metody pracy: wykład, pogadanka,
pokaz, zajęcia plastyczne.
Środki dydaktyczne:
- slajdy, plansze, prezentacje multimedialne ( okazy skamieniałości,
praca paleontologa, geologiczna skala czasu, podział dinozaurów),
- modele dinozaurów,
- farby do malowania.
LEKCJA 2
NASZA PLANETA ZIEMIA
Jak powstała Ziemia? Na to pytanie ludzie jeszcze nie znaleźli
jednoznacznej odpowiedzi, ale wysunęli pewne hipotezy, dotyczące
narodzin Ziemi. Jedna z teorii powstania świata jest Wielki Wybuch – po
angielsku Big Bang – to on wyłonił Wszechświat – przestrzeń, materię,
energię i oddziaływania. Nasz Układ Słoneczny powstał prawdopodobnie pod
wpływem wybuchu supernowej. Doszło wtedy do procesu zagęszczania się
materii. Powstały wielkie wirujące chmury gazu, pyłu i skał w postaci
dysku. Z tej materii powstały ciała niebieskie – także nasza planeta.
Ziemia została bombardowana resztkami dysku- asteroidami, nasza planeta
zaczęła się topić. Cięższe pierwiastki takie jak żelazo i nikiel
spłynęły do środka i utworzyły jądro Ziemi. Lżejsze minerały – krzemiany
i tlenki – utworzyły płaszcz i skorupę Ziemi. Dzięki takiej budowie
wokół naszej planety istnieje pole magnetyczne, działają kompasy.
Początkowo Ziemia nie miała tlenu ani wody, nie istniały oceany. Życie
miało się dopiero narodzić.
SCENARIUSZ LEKCJI:
Temat: Historia Ziemi.
Plan:
1. Planeta Ziemia – początki istnienia.
2. Wiek Ziemi – sposoby badania skał.
3. Ery w historii Ziemi – geologiczny podział czasu.
4. Zmiany w wyglądzie naszej planety - rozwój życia na Ziemi.
Cele:
1. Uczeń poznaje hipotezy związane z powstaniem Ziemi.
2. Rozumie na czym polega geologiczny podział czasu.
3. Wie jak zmieniał się wygląd naszej planety.
4. Wie jak rozwijało się życie na Ziemi.
Przebieg lekcji:
Prowadzący objaśnia uczniom
hipotezy dotyczące początków wszechświata oraz planety ziemskiej.
Przybliża tematykę związaną z powstaniem życia na Ziemi oraz ze
sposobami badania wieku skał. Zapoznaje uczniów z poszczególnymi erami w
dziejach Ziemi. Objaśnia jak przedstawiał się układ kontynentów oraz jak
rozwijało się życie na przestrzeni wieków.
Metody pracy: wykład, pogadanka,
pokaz,
Środki dydaktyczne:
- slajdy, plansze, prezentacje multimedialne,
LEKCJA 3
SKAŁY BUDUJĄCE ZIEMIĘ
Na powierzchni Ziemi odsłaniają się wszystkie budujące ją skały, jest to
miejsce najlepsze do obserwacji składu i budowy zewnętrznej powłoki
naszej planety. Powłokę tę nazywamy skorupą ziemską. Podstawowym,
najmniejszym składnikiem skorupy ziemskiej jest minerał. Obecnie znanych
jest kilka tysięcy minerałów i wciąż odkrywa się nowe. Skała jest
zespołem minerałów. Powstaje w wyniku różnych procesów pod powierzchnią
oraz na powierzchni Ziemi. W zależności od sposobu i miejsca
powstawania, skały podzielono na 3 podstawowe grupy: skały magmowe,
osadowe i metamorficzne (przeobrażone).
SCENARIUSZ LEKCJI
Temat: Skały Ziemi.
Plan:
1. Skorupa ziemska – jako zewnętrzna powłoka.
2. Skały magmowe.
3. Skały osadowe.
4. Skały metamorficzne.
Cele:
1. Uczeń wie, co to jest skorupa ziemska.
2. Zna skały budujące Ziemię.
3. Potrafi opisać skały budujące naszą planetę.
Przebieg lekcji:
Prowadzący objaśnia uczniom
pojęcia: skorupa ziemska oraz skała. Zapoznaje z rodzajami skał
budujących Ziemię. Omawia procesy związane z powstawaniem poszczególnych
skał.
Metody pracy: wykład, pokaz.
Środki dydaktyczne:
- slajdy, plansze, prezentacje multimedialne,
- okazy skał.
Uczniowie biorący udział w
zajęciach edukacyjnych otrzymują certyfikat uczestnictwa w klubie T-Rexa.
Ponadto w zależności od tematu lekcji otrzymują model dinozaura.
|